Aktualności
Dni Godności
W tym roku obchody Dnia Godności przybrały inną formę. Na terenie naszej szkoły uczniowie klas integracyjnych wspólnie przeżywali ten wyjątkowy dzień.
Terminy postępowania rekrutacyjnego 2021/2022
Terminy postępowania rekrutacyjnego (pobierz)
Harmonogram (pobierz)
Najważniejsze informacje
- Wniosek o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej wraz z dokumentami będzie można składać od 17 maja 2021 r. do 21 czerwca 2021 r., z wyjątkiem szkoły ponadpodstawowej dwujęzycznej, oddziału dwujęzycznego, oddziału międzynarodowego, oddziału przygotowania wojskowego w szkole ponadpodstawowej, oddziałów wymagających od kandydatów szczególnych indywidualnych predyspozycji oraz do szkół i oddziałów prowadzących szkolenie sportowe w szkołach ponadpodstawowych, do których wnioski składane od 17 maja 2021 r. do 31 maja 2021 r.
- Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej o zaświadczenie o wynikach egzaminu ósmoklasisty należy złożyć od 25 czerwca 2021 r. do 14 lipca 2021 r.
- Listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych ogłoszone zostaną 22 lipca 2021 r.
- Listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych ogłoszone będą 2 sierpnia 2021 r.
- W terminie od 23 lipca 2021 r. do 30 lipca 2021 r., w przypadku kandydatów zakwalifikowanych, składa się potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu zewnętrznego, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej. W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe - także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami i orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem.
- W przypadku braku możliwości przedłożenia takiego zaświadczenia lub orzeczenia, rodzic kandydata lub kandydat pełnoletni informuje o tym dyrektora szkoły w terminie do 20 sierpnia 2021 r. do godz. 15.00. Należy wskazać wówczas przyczynę niedotrzymania pierwotnego terminu. Wówczas zaświadczenie lub orzeczenie składa się dyrektorowi szkoły, do której uczeń został przyjęty, nie później niż do 24 września 2021 r.
- Nieprzedłożenie do 24 września 2021 r. zaświadczenia lub orzeczenia będzie równoznaczne z rezygnacją z kontunuowania nauki w szkole, do której uczeń został przyjęty. W przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – w oddziale realizującym kształcenie w zawodzie, do którego został przyjęty.
- Ogłoszony harmonogram uwzględnia również terminy przewidziane na czynności sprawdzające (o których mowa w art. 150 ust. 7 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe) oraz czynności przewidziane w postępowaniu odwoławczym (o których mowa w art. 158 ust. 6-9 ustawy – Prawo oświatowe).
- W postępowaniu rekrutacyjnym do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2021/2022 przeprowadza się postępowanie uzupełniające w terminach określonych w tabeli.
- Kandydaci do szkół ponadpodstawowych, którzy nie zostaną przyjęci do szkół dla młodzieży w postępowaniu rekrutacyjnym i postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2021/2022, będą przyjmowani do tych szkół w trakcie roku szkolnego (na podstawie art. 130 ust. 2 ustawy – Prawo oświatowe).
-
Za zapewnienie miejsca w szkole ponadpodstawowej wszystkim realizującym obowiązek nauki dzieciom i młodzieży zamieszkującym na obszarze powiatu odpowiada rada powiatu (zgodnie z art. 39 ust. 7 ustawy – Prawo oświatowe).
"Lepsza mała pomoc niż wielkie współczucie"
To hasło przyświeca uczniom Szkoły Podstawowej nr 5 w Wyszkowie w akcji zbierania plastikowych nakrętek dla potrzebującej pomocy 2,5 letniej Igi z Popowa Kościelnego, która przeszła amputację gałki ocznej i zmaga się ze skutkami nowotworu oka. Przed wejściem do budynku naszej szkoły ustawiono specjalnie w tym celu zakupione metalowe serce- pojemnik do zbierania nakrętek. Akcję zapoczątkowali uczniowie klasy sportowej o profilu pływanie 2d z wychowawczynią Lucyną Wilczyńską. Pierwszego dnia pojemnik został zapełniony.
Zapraszamy!
Organizacja pracy szkoły od 26.04.2021 r.
Drodzy Uczniowie, Rodzice i Nauczyciele!
Minister zdrowia Adam Niedzielski na konferencji prasowej poinformował, że od poniedziałku 26 kwietnia nastąpi powrót uczniów z klas 1-3 do nauczania hybrydowego w jedenastu województwach (w tym w województwie mazowieckim), z wyłączeniem śląskiego, dolnośląskiego, wielkopolskiego, łódzkiego i opolskiego, w których utrzymane zostaną dotychczasowe obostrzenia.
Dlatego od najbliższego poniedziałku w naszej szkole obowiązywać będą następujące rozwiązania organizacyjne:
1. Zajęcia w oddziale przedszkolnym odbywać się będą nadal stacjonarnie w szkole.
2. Nauka w klasach młodszych 1-3 odbywać się będzie w dniach 26-30.04 zgodnie z dotychczasowym planem w formie nauczania hybrydowego, czyli:
·nauka stacjonarna w szkole- klasy: 1a, 1c, 1d, 1e, 2b, 2c, 3c, 3d;
·nauka zdalna w domu- klasy: 1b, 2a, 2d, 3a, 3b.
3. Nauka w klasach 4-8 odbywać się będzie bez zmian- zdalnie w domu.
4. Treningi dla uczniów z klas sportowych o profilu piłka siatkowa odbywać się będą w halach sportowych w SP 1 i I Liceum Ogólnokształcącym zgodnie z obowiązującym grafikiem.
5. Treningi dla uczniów klas sportowych o profilu pływanie w oddziałach 1-3 oraz 4-8 prowadzone będą na boiskach szkolnych i w salkach gimnastycznych. Szczegółowe informacje przekażą Państwu trenerzy pływania.
6. Zajęcia rewalidacyjne dla uczniów z orzeczeniami klas 1-8 odbywać się będą bez zmian w szkole.
7. Od poniedziałku 26 kwietniadla dzieci z klas 1-3 uczących się stacjonarnie w szkole zorganizujemy zajęcia specjalistyczne ramach Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej. Nauczyciele specjaliści skontaktują się z rodzicami uczniów zakwalifikowanych do zajęć i uzgodnią terminy zajęć.
8. Dla dzieci z klas 1-3 uczących się w szkole przywracam zajęcia pozalekcyjne z godzin dyrektorskich.
9. Od najbliższego poniedziałku przywracamy konsultacje egzaminacyjne dla uczniów klas ósmych zgodnie z wcześniejszymi uzgodnieniami i harmonogramem. W razie pytań proszę o kontakt ze swoimi nauczycielami przedmiotów egzaminacyjnych.
10. Stołówka szkolna będzie ponownie wydawać obiady, które można zakupić i opłacić poprzez Internet.
10. Świetlica szkolna będzie działać w godz.- 7.00-17.00.
11. Biblioteka szkolna będzie funkcjonować jak w okresie poprzednim. Książki można zamawiać również telefonicznie i internetowo.
Serdecznie pozdrawiam i życzę dużo zdrowia
Zbigniew Szczerba