Wydarzenia
‘’The Calendar of Emotions & Values” – eTwinning
04.11.2021
Uczniowie klasy 7f wraz z wychowawcą Pauliną Rejtner są uczestnikami projektu językowego na platformie eTwinning ‘’The Calendar of Emotions & Values”. Projekt jest anglojęzyczny i ma charakter międzynarodowy; współpracujemy ze szkołami z Hiszpanii, Polski oraz Turcji. W projekcie bierze udział 87 uczniów oraz 5 nauczycieli z 5 szkół z 3 krajów.
Głównymi celami projektu są:
- rozumienie emocji i wartości, takich jak strach, szczęście, miłość, tolerancja oraz umiejętność radzenia sobie z nimi lub też ich pielęgnowania,
- nauka współpracy, integracja i budowanie relacji,
- doskonalenie umiejętności językowych,
- wykorzystanie narzędzi TIK w nauce języka.
Projekt rozpoczął się w październiku i będzie trwał 4 miesiące. Uczestnicy wykonują szereg interaktywnych działań związanych z emocją i/lub wartością przewodnią w danym miesiącu. Uczniowie dzielą się swoimi pracami z rówieśnikami z innych krajów, dyskutują z nimi w języku angielskim oraz współpracują w celu wykonania zadań wynikających z harmonogramu projektu.
Październik w naszym projekcie był miesiącem Tolerancji. Nasze działania były skierowane na naukę otwartości, akceptowania różnic kulturowych i różnorodności. Uczniowie poznawali rówieśników z innych krajów, dzielili się informacjami i swoimi zainteresowaniami na Padlecie, tworzyli zespołowo plakaty promujące tolerancję, projektowali własne logo za pomocą Canva.com, brali udział w konkursie na najlepsze logo projektu, tworzyli chmury wyrazowe z cechami swojej osobowości, włączali się w dyskusję na temat cenionych przez siebie emocji i wartości. Nauczyciele również tworzyli swoje plakaty, chmury wyrazowe, brali czynny udział w dyskusjach, spotkaniach online za pomocą komunikatora Zoom oraz promowali swoje szkoły i swój kraj.
Wykonaliśmy wszystkie zadania ‘with flying colours’ i zaczynamy listopad, który jest miesiącem Przyjaźni.
Poniżej prezentujemy wybrane kadry z dwóch zadań projektowych
Uczestnicy: Klasa 7f
Koordynator projektu: Paulina Rejtner
Głównymi celami projektu są:
- rozumienie emocji i wartości, takich jak strach, szczęście, miłość, tolerancja oraz umiejętność radzenia sobie z nimi lub też ich pielęgnowania,
- nauka współpracy, integracja i budowanie relacji,
- doskonalenie umiejętności językowych,
- wykorzystanie narzędzi TIK w nauce języka.
Projekt rozpoczął się w październiku i będzie trwał 4 miesiące. Uczestnicy wykonują szereg interaktywnych działań związanych z emocją i/lub wartością przewodnią w danym miesiącu. Uczniowie dzielą się swoimi pracami z rówieśnikami z innych krajów, dyskutują z nimi w języku angielskim oraz współpracują w celu wykonania zadań wynikających z harmonogramu projektu.
Październik w naszym projekcie był miesiącem Tolerancji. Nasze działania były skierowane na naukę otwartości, akceptowania różnic kulturowych i różnorodności. Uczniowie poznawali rówieśników z innych krajów, dzielili się informacjami i swoimi zainteresowaniami na Padlecie, tworzyli zespołowo plakaty promujące tolerancję, projektowali własne logo za pomocą Canva.com, brali udział w konkursie na najlepsze logo projektu, tworzyli chmury wyrazowe z cechami swojej osobowości, włączali się w dyskusję na temat cenionych przez siebie emocji i wartości. Nauczyciele również tworzyli swoje plakaty, chmury wyrazowe, brali czynny udział w dyskusjach, spotkaniach online za pomocą komunikatora Zoom oraz promowali swoje szkoły i swój kraj.
Wykonaliśmy wszystkie zadania ‘with flying colours’ i zaczynamy listopad, który jest miesiącem Przyjaźni.
Poniżej prezentujemy wybrane kadry z dwóch zadań projektowych
Uczestnicy: Klasa 7f
Koordynator projektu: Paulina Rejtner
Konkurs ‘Spelling Bee’!
04.11.2021
Dn. 29.10.2021 odbył się konkurs literowania w języku angielskim dla klas V SP5 ‘Spelling Bee’. Głównymi celami konkursu były: rozwijanie umiejętności językowych uczniów, nauka zdrowej rywalizacji w przyjaznej atmosferze, rozbudowanie słownictwa, zainteresowanie uczniów językiem angielskim. Konkurs podzielony był na dwa etapy: klasowy i międzyoddziałowy. W pierwszym etapie nauczyciel uczący w klasie wyłaniał 2 najlepszych uczniów, którzy mogli rywalizować z uczestnikami z równoległych klas w czasie finałowego spotkania 29.10.2021. Finał konkursu miał formę teleturnieju; uczniowie losowali słowa z cylindra tłumacząc je oraz literując z pamięci w języku angielskim, konkurowali za pomocą przycisków dźwiękowych w celu udzielenia poprawnej odpowiedzi. Konkurs odbył się w przyjaznej atmosferze z respektowaniem zasady ‘fair play’.
Wśród zwycięzców znaleźli się:
I miejsce: Nela Kaczmarska,
II miejsce: Maksymilian Szewczyk
III miejsce: Katarzyna Grzesiak.
Zwycięzcom oraz pozostałym uczniom biorącym udział w konkursie gratulujemy umiejętności literowania, pięknego przykładu zdrowej rywalizacji i zaangażowania!
Dziękujemy i widzimy się za rok!
Organizatorzy: Paulina Rejtner, Olga Dąbrowska.
Wśród zwycięzców znaleźli się:
I miejsce: Nela Kaczmarska,
II miejsce: Maksymilian Szewczyk
III miejsce: Katarzyna Grzesiak.
Zwycięzcom oraz pozostałym uczniom biorącym udział w konkursie gratulujemy umiejętności literowania, pięknego przykładu zdrowej rywalizacji i zaangażowania!
Dziękujemy i widzimy się za rok!
Organizatorzy: Paulina Rejtner, Olga Dąbrowska.
AKCJA WOLONTARIATU „SPRZĄTANIE GROBÓW”
05.11.2021
30 października 2021 roku wolontariusze z naszej szkoły zorganizowali akcję „Sprzątanie grobów.”
Wolontariuszki: Aleksandra Ciszkowska, Sandra Kalinowska, Iza Wasiak i Weronika Wojtaszek pod opieką pani Agnieszki Bajorek - Purgacz wybrały się w słoneczną jesienną sobotę na Cmentarz Komunalny przy ulicy Pułtuskiej w Wyszkowie. Dziewczęta wraz z opiekunką sprzątały zapomniane
i opuszczone groby. Po skończonej pracy zapaliły na grobach znicze.
Dzięki takiej akcji uczniowie uczą się szacunku dla tradycji i poszanowania miejsc pamięci o naszych zmarłych.
Agnieszka Bajorek-Purgacz
i opuszczone groby. Po skończonej pracy zapaliły na grobach znicze.
Dzięki takiej akcji uczniowie uczą się szacunku dla tradycji i poszanowania miejsc pamięci o naszych zmarłych.
Agnieszka Bajorek-Purgacz
„ Jak uczyć się szybciej?”
04.11.2021
Kolejne zajęcia z projektu Uniwersytet Dzieci w klasie „ Jak uczyć się szybciej?”
W ostatnim tygodniu odbyły się kolejne zajęcia z programu Uniwersytet Dzieci w szkole . Ich temat zawierał wskazówki działań prowadzących do szybszego uczenia się . Klasy II c oraz II e dowiedziały się w jaki sposób działa ich mózg oraz jak możemy wpływać na regulowanie szybkości, a co za tym idzie efektywności jego pracy. Lekcja opierała się na metodach pokazu oraz doświadczenia dlatego okazała się bardzo atrakcyjna dla uczniów. Kolejne, z pewnością ciekawe zajęcia już niedługo:)
1b i 1e w Gąsiorowie
04.11.2021
28 października 2021 r. klasy 1b i 1e pojechały do Młyna w Gąsiorowie na wycieczkę o tematyce –„GĄSIOROWSKIE KAPUŚNIAKI”.
Dzieci chętnie poznawały ekologiczne sposoby przechowywania żywności oraz rodzaje przetworów przygotowywanych na zimę. Bardzo aktywnie uczestniczyły w warsztatach kiszenia kapusty - każdy mógł wejść do beczki i deptać kapustę!
Dodatkowo uczniowie doskonalili swe umiejętności plastyczne podczas wykonywania kapuścianych stempli oraz podnosili sprawność fizyczną i rywalizowali w zawodach sportowych z kapustą w roli głównej. Bardzo podobała się wszystkim zabawa w „Gąsiorkowie”- wielkim, bezpiecznym, ekologicznym placu zabaw.
Po wspaniałej zabawie dzieci z apetytem zjadły obiad – kapuśniak z kiełbaską oraz chleb wiejski na zakwasie.
Dodatkowo uczniowie doskonalili swe umiejętności plastyczne podczas wykonywania kapuścianych stempli oraz podnosili sprawność fizyczną i rywalizowali w zawodach sportowych z kapustą w roli głównej. Bardzo podobała się wszystkim zabawa w „Gąsiorkowie”- wielkim, bezpiecznym, ekologicznym placu zabaw.
Po wspaniałej zabawie dzieci z apetytem zjadły obiad – kapuśniak z kiełbaską oraz chleb wiejski na zakwasie.
„Światowy Dzień Zwierząt”
29.10.2021
Z okazji Światowego Dnia Zwierząt ustanowionego w 1931 r. we Florencji
w Szkole Podstawowej nr 5 odbył się konkurs plastyczny poświęcony ochronie zwierząt.
w Szkole Podstawowej nr 5 odbył się konkurs plastyczny poświęcony ochronie zwierząt.
Tematyka dotyczyła takich zagadnień jak zmiany klimatu i ich wpływ na naturalne siedliska zwierząt, nadmiernej eksploatacji dóbr naturalnych co bezpośrednio wpływa na wzrost liczby gatunków zagrożonych wyginięciem oraz zjawiskom niewłaściwego traktowania zwierząt domowych, hodowlanych, a także sprawie nadmiernego lub nielegalnego odławiania niektórych rzadkich gatunków. Celem konkursu było pokazanie w formie plakatu wpływu naszych działań na los wielu gatunków i zwiększenie świadomości i wrażliwości uczniów na ten problem.
Do konkursu przystąpili uczniowie z klas 4 – 8. Prace prezentowały wysoki poziom zarówno pod względem zawartych treści, pomysłów oraz techniki wykonania.
Wyróżnione prace:
I miejsce – Lena Ciok- klasa 4a
I miejsce- Roksana Krynicka-Gad- klasa 8c
II miejsce – Karina Andruchewicz- klasa 4b
III miejsce –Gabriela Kowalik z klasa – 8d
Wyróżnienia:
Pola Napiórkowska- 8d
Kuba Napora- 5c
Organizatorzy
Monika Kryszkiewicz
Katarzyna Sakowicz
Do konkursu przystąpili uczniowie z klas 4 – 8. Prace prezentowały wysoki poziom zarówno pod względem zawartych treści, pomysłów oraz techniki wykonania.
Wyróżnione prace:
I miejsce – Lena Ciok- klasa 4a
I miejsce- Roksana Krynicka-Gad- klasa 8c
II miejsce – Karina Andruchewicz- klasa 4b
III miejsce –Gabriela Kowalik z klasa – 8d
Wyróżnienia:
Pola Napiórkowska- 8d
Kuba Napora- 5c
Organizatorzy
Monika Kryszkiewicz
Katarzyna Sakowicz
Gminny Konkurs Recytatorski
28.10.2021
27 października 2021r. reprezentantki naszej szkoły : Lena Godleś kl.IIA, Liliana Sakowicz kl.IIC, Magdalena Czestkowska kl.VI A oraz Anna Schyller kl. VIII B uczestniczyły w Gminnym Konkursie Recytatorskim, przeprowadzonym w SP w Rybnie „ Jesień słowem malowana”.
Celem konkursu było zachęcenie dzieci do samodzielnej interpretacji poezji oraz dostrzeżenia piękna i różnorodności jesiennego krajobrazu. Odbył się on w trzech kategoriach wiekowych : kl.II-III, kl. IV-VI oraz kl. VII-VIII. Poziom konkursu okazał się bardzo wysoki, jednakże Anna Schyller z kl. VIII B zdobyła III nagrodę w swojej kategorii klasowej. Pozostałe uczestniczki również wykazały się ogromną wrażliwością na piękno słowa , otrzymały upominki oraz dyplomy uznania.
Serdecznie gratulujemy !!!
Serdecznie gratulujemy !!!